Iværksætterdrøm blev til virkelighed med tøjbutik

Janne Lykke, der står bag Lykkebylykke.dk, er lidt af et nordjysk ikon. Ud af hendes mor Anna Marie Kristensens brugskunsbutik “Butik Lykke” i Hune er vokset en solid butik med både butik i Aalborg og en succesfuld webshop.

Og det er ikke et tilfælde at Janne står hvor hun er i dag: nøglen bag succesen skal findes i en rebranding, vedvarende engagement i fysisk salg og personlig kontakt, samt et benhårdt arbejde på de sociale netværk.

“Man føler sig særlig”

Sådan lyder det gang på gang om Lykke by Lykkes butik. Fåborgvej 7 er ikke et sted man besøger én gang. Hvis man kan lære noget af de mange gode Trustpilot reviews er det, at kunden får lyst til at vende tilbage.

Det skyldes ikke kun varen, men også den personlige og engagerede service de møder hos Janne Lykke i butikken. For her får kunden førstepladsen og engageres som med-participant i et koncept, mange i Nordjylland har kendt fra start.

Lykke by Lykke kører et sortiment af kendte danske mærker, der dog også inkluderer de mere almene amerikanske mærker som Puma og Calvin Klein.

Målet er at have en butik, hvor prissætningen er så bred som muligt, så man kan finde hvad man søger uanset om det er stilet festtøj eller sneakers. Uanset hvad kan man dog regne med en fin udvælgelse – fra start søgte Janne Lykkes mor nytænkende mærker fra så forskellige stile som etnisk og hippie med Hawaleschka og nytænkende internationale Modström.

I tiden med Janne Lykke bag roret er udvalget steget stort, men skandinavisk minimalisme er stadig i højsædet. Man kan så kombinere delene til et helstøbt såkaldt “Lykke-look”, noget som efterhånden er blevet et velkendt koncept.

Tæt på Lykke
Det er svært at skille sig ud på internettet. Man kunne tænke at Lykke by Lykke ville forsvinde i mængden af online-webshops, men det omvendte er sket. Den samme grad af personligt engagement og god service findes nemlig på hjemmesiden, der da også er kilden til en anselig del af de positive reviews fra Trustpilot.

Faktisk har LykkebyLykke opnået en score på 9.3 – noget meget få webbutikker får.

Så hvad er hemmeligheden?

Janne Lykkes personlighed har en hel del med det at gøre: med 25.000 følgere på Instagram samt Facebook tilstedeværelse bruger hun flittigt sin online persona til at blande mode-blogging med kommercielt PR. Ja, de to går faktisk lidt i ét, for har man været i butikken har man måske en interesse i projektet og Janne Lykke er dygtig til at holde kunderne og interesserede involverede i det daglige liv i tøjbutikken.

Om det så er en venindetur på stranden i de nye kjoler eller modemesse i Tyskland, så føles det som om man er med. Og dét kan ses i kommentarfelterne, der vrimler med alt fra personlige komplimenter og lykønskninger til mere konventionelle spørgsmål om priser og størrelser.

Med hurtigt svar er Janne Lykke med til at skabe dialog med kunderne, som gensidigt opmærksomt følger med.

Benene fast plantet, blikket fremad

Efter opstarten af netbutikker ansatte Janne Lykke 3 mere, så i dag ansætter butikken 4 ansatte. Det ligger lige for at tænke, at den store størrelse vil forandre butikken væsentligt, men for Janne Lykke har det været meget vigtigt at bibeholde de idéer, der løftede butikken fremad.

Janne Lykke har stædigt bevaret Lykke by Lykkes image og strategi på tværs af medierne. Så uanset om adressen hedder Fåborgvej 7, LykkebyLykke.dk eller instagram, er det det samme man møder.